Minister za javno upravo je na podlagi tretjega odstavka 94. člena Zakona o interventnih ukrepih za omilitev posledic drugega vala epidemije COVID-19 (Uradni list RS, št. 175/20) izdal Pravilnik o izvajanju oprostitve ali delne oprostitve plačila najemnin zaradi omilitve posledic drugega vala epidemije COVID-19 (Uradni list RS, št. 200/20 – v nadaljevanju: Pravilnik), ki ureja postopek in način odločanja ter zahtevano dokumentacijo za izvajanje enake obravnave upravičencev za oprostitev ali delno oprostitev plačila najemnine po 94. členu Zakona o interventnih ukrepih za omilitev posledic drugega vala epidemije COVID-19 (Uradni list RS, št. 175/20; v nadaljevanju: ZIUPDVE).
Upravičenci po tem Pravilniku so najemniki poslovnih stavb ali poslovnih prostorov v lasti občine, zavezanec pa je občina. O upravičenosti do oprostitve plačila najemnine ali dela najemnine odloča župan.
Obdobje nezaračunavanja najemnine ali dela najemnine je obdobje trajanja razglašene epidemije COVID-19 na območju Republike Slovenije oziroma obdobje, ko v skladu s sprejetimi predpisi opravljanje gospodarske dejavnosti ni bilo dopustno, in traja od vključno 19. oktobra 2020 dalje.
Glede na ta Pravilnik upravičenec odda vlogo do 30. aprila 2021, na obrazcu iz Priloge 1, ki je sestavni del Pravilnika, in ji priloži zahtevano dokumentacijo z izjavo iz Priloge 2, ki je sestavni del Pravilnika.
Poleg izpolnjene Priloge 1 in Priloge 2 mora tako upravičenec skupaj z vlogo oddati še naslednjo dokumentacijo:
Zavezanec mora po prejeti vlogi opraviti presojo vpliva ukrepov države na to, da je bilo opravljanje gospodarske dejavnosti upravičenca onemogočeno ali pa bistveno otežkočeno.
Za presojo vplivov zavezanec upošteva:
Višino deleža oprostitve plačila najemnine zavezanec presoja glede na merila iz zgornjih alinej.
Ob odločitvi, da se najemnina ali del najemnine ne zaračunava, se sklene aneks k najemni pogodbi.
Ob odločitvi, da se upravičenec ne oprosti plačila najemnine v celoti ali če se oprosti plačila najemnine v celoti ali v delu in ne soglaša s podpisom aneksa k pogodbi, mora upravičencu zavezanec izdati odločbo.
Zavezanec mora poročati o dodeljenih državnih pomočeh Ministrstvu za finance skladno z Zakonom o spremljanju državnih pomoči (Uradni list RS, št. 37/04) in Uredbo o posredovanju podatkov in poročanju o dodeljenih državnih pomočeh in po pomočeh po pravilu »de minimis« (Uradni list RS, št. 61/04, 22/07 in 50/14). Zavezanec poroča o dodeljenih državnih pomočeh, ki jih predstavljajo sredstva oprostitve, v bazo dodeljenih državnih pomoči, ki se vodi pri Ministrstvu za finance (aplikacija ISDP). Poroča se po shemi št.: 0001-2482762-2020, instrumentu: Davčne oprostitve, izjeme in olajšave, za namen; »8066-COVID19 3.1. Pomoč v obliki neposrednih povratnih sredstev, vračljivih predplačil ali davčnih ugodnosti.«
v PrilogI: